اطلاعات پزشکی

وبلاگی درباره بیماریهای رایج و درمان جدید آنها و معرفی بهترین پزشکان

اطلاعات پزشکی

وبلاگی درباره بیماریهای رایج و درمان جدید آنها و معرفی بهترین پزشکان

لیزر موهای زائد باعث از بین رفتن کامل موها نمی شود و باید تمام جلسات لیزر انجام شود که باعث کم شدن و نازک شدن موها در ناحیه به میزان ۶۰ تا ۸۰ درصد می شود و پس از پایان جلسات لیزر ممکن است جلسات یادآور به صورت هر ۶ ماه یک بار نیاز باشد .

  • مکانیسم لیزر موهای زائد :

انواع لیزرها با طول موج خاص و با پالس دیوریشن درست می توانند هدف مشخص در پوست را هدف قرار دهد بدون این که به بافت های اطراف آسیب زده شود. در لیزر موهای زائد هدف رنگدانه فولیکول مو است که اشعه لیزر توسط رنگدانه سیاه (ملانین) موجود در فولیکول جذب میشود و تولید گرما کرده و این گرمای تولید شده باعث تخریب سلولهای بنیادی ایجاد کننده موها در لیزر موهای زائد می شود.

ایده آل برای انجام لیزر موهای زائد پوست سفید با موهای ضخیم تیره می باشد، در مورد پوستهای تیره لیزر قابل انجام می باشد ولی حتماً باید پارامترهای درست تعیین شود تا بیمار دچار عارضه سوختگی نشود، لیزر موهای زائد روی موهای سفید و بور تأثیر ندارد.

  • علائم طبیعی بعد از انجام لیزر:

قرمزی و خارش و تورم در ناحیه لیزر شده طبیعی است که معمولاً ۲ تا ۳ روز طول می کشد و سپس بهبود می یابد، درجاتی از درد در هنگام انجام لیزر نرمال است که با استفاده از کرم های بی حس کننده موضعی بهبود می یابد نکته مهم که باید به خاطر داشته باشیم جداً از استفاده زیاد و وسیع کرم های بی حسی خودداری شود زیرا می تواند باعث ایجاد مسمومیت با ماده بی حسی شود.

لیزر موهای زائد

 

از عوارض لیزر موها زائد می توان به تغییر رنگ در جای انجام لیزر به صورت کم رنگ شدن یا پر رنگ شدن در موارد شدید سوختگی ،عفونت ،آکنه و تورم شدید نام برد که استفاده درست از دستگاه با پارامترهای صحیح می تواند از ایجاد این عوارض جلوگیری کند.

به دلیل گزارش مواردی از انتقال این ویروس زگیل تناسلی در هنگام لیزر موهای زائد بهتر است لیزر در مراکزی انجام شود که تحت نظارت متخصص پوست با حداکثر رعایت اصول بهداشتی انجام شود .

  • نکات قبل از انجام لیزر موهای زائد :

اگر قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید ، باید شش هفته قبل از درمان ، چیدن ، اپیلاسیون و الکترولیز را محدود کنید. این امر به این دلیل است که لیزر ریشه های مو را هدف قرار می دهد ، که به طور موقت با اپیلاسیون و یا زدن آنها از بین می رود.

همچنین باید شش هفته قبل و بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث می شود که لیزر موهای زائد کمتر موثر باشد و عوارض بعد از درمان را بیشتر کند.
 
  • مزایای لیزر موهای زائد:


لیزر برای از بین بردن موهای ناخواسته صورت ، پا ، چانه ، پشت ، بازو ، زیر بغل ، خط بیکینی و مناطق دیگر مفید است.

مزایای لیزر موهای زائد شامل موارد زیر است:

 
  1. دقت، درستی : لیزرها می توانند موهای تیره و درشت را به طور انتخابی هدف قرار دهند در حالی که پوست اطراف خود را آسیب نبینند.
  2. سرعت : هر پالس لیزر کسری از ثانیه طول می کشد و می تواند موهای زیادی را همزمان انجام دهد. لیزر می تواند هر ثانیه تقریباً اندازه یک چهارم را درمان کند. مناطق کوچک مانند لب فوقانی در کمتر از یک دقیقه قابل درمان هستند و مناطق بزرگ مانند پشت یا پاها ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.

پیش بینیبیشتر بیماران بعد از متوسط سه تا هفت جلسه ریزش مو دائمی دارند.
 
 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی